Wednesday, December 8, 2010

Salam MAAL HIJRAH

Maal Hijrah 1432 baru saja menebarkan sayapnya untuk membawa ku terbang bersama untuk ke layari masa hadapan untuk ke sekian tahun. Tidak ku tahu apakah akan berlaku untuk tahun ini? Yang pasti apa yang ingin ku lakukan adalah memperbaiki diri ini lebih baik dari tirai 1431. Ada 3 perkara yang perlu aku buat untuk 1432 ini:

1. Meningkatkan permainan seni ku ini untuk lebih berjaya tanpa ku melupakan nilai nilai yang baik untuk ku hidangkan buat semua yang menyokong ku.

2. Memperkembangkan lagi perniagaan ku agar lebih berjaya. Tahun lepas sedikit sebanyak memberi aku sedikit udara untuk bernafas dengan limpahan rezeki darimu ya rabbi.

3. Menunaikan rukun ke lima jika mendapat panggilan mu yang Allah. Insyaalllah ingin ku bersama ibu ku ke tanah suci melengkapkan kewajipan ku pada mu. Aku rindu rasul mu dan tanah suci. Perkenankanlah hajat ku ya allah.

Jauhkan aku dari segala keburukan yang membuat aku lupa akan mu dan jauhkan aku dari leka dengan kenikmatan dunia dan sifat yang keji. Aku tahu aku terlalu lemah untuk menjauhi kezaliman syaitan dan aku terlalu lemah keimanan.. temani ku selama perjalanan ku ini sebelum aku bertemu mu satu hari nanti..... aku takut....

No comments:

Post a Comment