Wednesday, August 11, 2010

SALAM RAMADHAN

Kesekian tahunnya, ramadhan kembali menjengah ke alam hidup ini. Alhamdulillah aku masih dapat menikmati kehadirannya. Ramadhan memberi seluas luasnya ruang ibadat yang tiada dibulan yang lain dengan pahala kebaikannya juga tidak ternilai. Namun sebagai insan yang lemah dan tewas dengan sedikit cobaan, menjadikan ramadhan bulan yang paling penting untuk membersihkan segala kotoran dosa yang lalu.

Ramadhan tahun ini adalah ramadhan ketiga tarikh lahir ku di sambut di waktu kita masih berpuasa... alhamdulillah berkesempatan memohon segala dari ilahi di hari ulang tahun ku dahulu dan yang akan datang. Sebolehnya aku berhasrat untuk mengerjakan terawih berjemaah sebulan penuh... namun hasrat itu tidak pernah tercapai sehingga hari ini. insyaallah aku akan terus berusaha ke arah itu..

Semoga dengan ramadhan mendakapi kita sekarang, aku akan dapat merasai kehangatan ramadhan bersama ibu dan keluarga tercinta. Buat arwah ayah, alfatihah... ingatan berpuasa dengan ayah menjadi ingatan sepanjang hayat...

No comments:

Post a Comment